Opublikowano:

Angielski w przedszkolu – pomysły na zabawy

Angielski w przedszkolu - pomysły na zabawy

Angielski w przedszkolu - pomysły na zabawy

Angielski w przedszkolu – gotowe pomysły na zajęcia

Dziś chciałabym zaproponować Wam gry i zabawy, które w szybki i łatwy sposób możecie wykorzystać na zajęciach języka angielskiego w grupach przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych.
Świetne na jesienne lekcje w klimacie Halloween!

Zabawa numer 1 – “What can this be in the foggy, foggy forest?”

Zabawa zainspirowana jest rewelacyjną książką Nicka Sharatta „The foggy foggy forest”. Jej koncepcja jest bardzo prosta – nasi uczniowie na podstawie cieni odgadują co kryje się w pogrążonym we mgle lesie. Każdorazowo powtarza się pytanie „What can this be in the foggy, foggy forest?”, które dzieciaki szybko zapamiętują i powtarzają wraz z nauczycielem.
Co będzie potrzebne:

  • karton
  • nożyczki
  • biała krepa
  • klej termiczny
  • nożyk do tapet
  • czarny bristol

Jak zrobić The Foggy, Foggy Forest?
Przy użyciu nożyka do tapet wycinamy dno kartonu. Zostawiamy kilkucentymetrowy pasek z jednej strony. Białą krepę tniemy na paski. Przy użyciu kleju termicznego przyklejamy od wewnętrznej strony kartonu paski krepy. Powstaje nam „kurtyna” z białych pasków krepy, której zadaniem będzie imitowanie pogrążonego we mgle lasu. Teraz wycinamy z czarnego bristolu najróżniejsze cienie, zwierząt, potworów etc.

The Foggy, Foggy Forest

Przebieg zabawy
Nauczyciel pyta dzieci „What can this be in the foggy, foggy forest?” po czym powoli wysuwa zza zwisających pasków krepy wycięty z czarnego bristolu kształt. Uczniowie zgadują np. „Is it a penguin!”, “Is it a monster?”
Aktywności pobudzające kreatywne myślenie
Gdy zasady zabawy są już znane, warto zaprosić dzieci do samodzielnego wycięcie swojego kształtu!
Będą potrzebne: ołówki, czarny bristol oraz nożyczki. Uczniowie rysują ołówkiem wymyślony przez siebie kształt, wycinają go nożyczkami. Teraz każdy z nich zamienia się w nauczyciela i pyta grupę „What can this be in the foggy, foggy forest?” wysuwając swój kształt spomiędzy białych pasków krepy. Pozostali uczniowie wraz z nauczycielem zgadują.

Zabawa numer 2 – „How many skeletons”


Zabawa zainspirowana jest książką „10 spooky skeletons”, w której wraz z uczniami szukamy i liczymy pochowane na poszczególnych ilustracjach szkielety. Prosty rymowany tekst, podziurkowane strony no i co najważniejsze – świecące w ciemności szkielety! To zdecydowanie pomoc dydaktyczna z efektem WOW!

„How many skeletons” WERSJA ŁATWA – Zabawa dla 3-5 latków

Co będzie potrzebne:

  • 6 obrazków szkieletów (najlepiej zalaminowanych – przedłuży to znacząco ich żywotność). Ja moje pobrałam z Free Printables na stronie Super Simple Songs. Znajdziecie je tu!
  • Kostka do gry (najlepiej dużego formatu)

Przebieg gry:
Każde z dzieci po kolei rzuca kostką. Ich zadaniem jest ułożenie na dywanie odpowiedniej liczby szkieletów. Liczba szkieletów równa się liczbie oczek wyrzuconych na kostce. Po każdym rzucie kostką nauczyciel pyta dziecko „How many skeletons”, a uczeń odpowiada np. 4 skeletons! (jeśli nasi mali uczniowie nie potrafią rozpoznawać liczby oczek na kostce, liczą kropki razem z nami, utrwalając umiejętność liczenia od 1 do 6) Teraz jego zadaniem jest ułożenie na dywanie 4 obrazków szkieletów. W tym czasie cała grupa śpiewa prostą rymowankę o liczbach:
„Four, Four, show me Four,
Four, Four, show me Four,
Four, Four, show me Four,
Show me Four skeletons right now!”

„How many skeletons” WERSJA TRUDNIEJSZA – Zabawa dla 6-8 latków

Co będzie potrzebne:

  • 24 obrazki szkieletów (najlepiej zalaminowane – przedłuży to znacząco ich żywotność). Ja moje pobrałam z Free Printables na stronie Super Simple Songs. Znajdziecie je tu!
  • Narysowany/wycięty znak „+” oraz „=”
  • 2 kostki do gry (najlepiej dużego formatu)

Przebieg gry:
Każdy z graczy rzuca 2 kostkami. Jego zadaniem jest stworzenie prostego równania matematycznego z wykorzystaniem obrazków szkieletów.

Ten Spooky Skeletons

Przykładowa rozgrywka:
Gracz wyrzucił 2 oraz 5 oczek na kostce. Układa on 2 oraz 5 obrazków szkieletów w odpowiednich miejscach równania. Teraz jego zadaniem jest policzenie jaki jest wynik, czyli ile jest wszystkich szkieletów. Wynik zapisuje układając odpowiednią liczbę szkieletów. Cała grupa każdorazowo odczytuje po angielsku wynik równania np. „one and one make two”.
Pozostałe inspiracje w klimacie „skeletons”
Warto pociągnąć dalej tematykę „szkieletową” i nauczyć naszych uczniów energetycznej piosenki „The skeleton dance”. Flashcards do piosenki oraz świetne worksheets znajdziecie tu!

Zabawa nr 3 – Who said BOO?

Zabawa zainspirowana jest jedną z moich ulubionych książek dla najmłodszych „My Little World BOO”. Świetnie sprawdza się ona w grupach przedszkolnych ze względu na prosty, powtarzalny tekst, tekturowe strony i powycinane elementy ilustracji! Razem z uczniami wyruszamy na wyprawę w poszukiwaniu wesołego duszka, który powiedział BOO. Czy to dynia, czarownica, pająk, a może czarnoksiężnik?

My Little World: Boo!

Co będzie potrzebne:

  • szalki lub chusta do zawiązania oczu

Przebieg gry:
Nauczyciel pyta wybranego ucznia:
“Jasiu, Jasiu was that you?
Were you the one that shouted BOO?”
Uczeń odpowiada:
“Wasn’t me!”
Nauczyciel pyta:
“Then who said BOO?”
Po czym prosi ucznia aby wstał i odwrócił się do grupy plecami. Nauczyciel zawiązuje mu oczy i pyta „Who said BOO?”. W ty czasie cała grupa po cichu czeka na znak nauczyciela. Nauczyciel wskazuje palcem jedną osobę, która mówi BOO. Rozwiązujemy wówczas oczy ucznia i prosimy go aby wskazał kto z jego grupy powiedział BOO.
Ważna wskazówka – zabawa może być przeprowadzona tylko w takiej grupie, w której wszystkie dzieci się znają, będą w stanie rozpoznać głos kolegi lub koleżanki oraz powiedzieć jak on lub ona ma na imię.

Książki z naszej oferty, którymi się inspirowaliśmy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *